בננה לסוכרתיים

הבננה היא אחד הפירות האהובים ביותר בעולם, ותרומתה לבריאות רבה ומגוונת.

היא עשירה באשלגן, שהוא מינרל חשוב לשמירה על לחץ דם תקין ושמירה על הלב, עשירה בסיבים תזונתיים ולכן  טובה לבעיות עיכול, והעונה האידיאלית עבורה היא כמובן החורף.

הבננות גדלות היום בכל המקומות בעולם בהם יש אקלים שמתאים לגידולן. המדינה שמגדלת הכי הרבה בננות בעולם היא הודו. ההודים קוראים לבננות “פרי גן עדן”. מתוך 80 סוגים של בננות היום מגדלים רק 8.

הבננה מכילה סרוטונין (“הורמון האושר” – הנוירוטרנסמיטר שפועל במערכת העצבים, משפר את מצב הרוח, מקל על תחושת כאב, מפחית תחושת רעב ומשפר איכות השינה).

בננות מתעכלות בקלות ומשפיעות בצורה חיובית ביותר על המאזן האנרגטי של הגוף. לכן הן מומלצות לאנשים לאחר ניתוח, לספורטאים לפני ואחרי פעילות גופנית, לנשים אחרי הלידה ולאנשים שעוברים טיפולים כימו/רדיו-תרפיים.

סוכרתיים חייבים להקפיד על תזונה מאוזנת ומבוקרת, בכדי להימנע ממצבים של רמות סוכר גבוהות מידי בדם. כידוע, גם בפירות יש כמות משמעותית של  סוכר, אך בשונה מהעבר, כיום פחות נוטים להגביל סוכרתיים באכילת פירות בעקבות מחקרים חדשים בנושא

האם לסוכרתיים מותר לאכול בננה?

כיום, בעידן התזונה מותאמת אישית, ידוע כי כל אדם מגיב אחרת לחלוטין לאכילת פחמימות שונות. המשמעות היא כי ישנם אנשים אשר יכולים לאכול בננה והיא תעלה להם את הסוכר רק במעט, לעומת אחרים שיאכלו בננה ורמת הסוכר שלהם תעלה משמעותית.

הדרך היחידה לבדוק לאיזו קבוצה אתם משתייכים היא באמצעות מדידת סוכר לפני הבננה ולאחריה או כמובן באמצעות מד סוכר רציף
אם אתם משתייכים לאלו שהבננה מקפיצה לכם מאוד את רמת הסוכר, להבא נסו לאכול ממש במקביל אליה חופן אגוזים. תוספת השומן מהאגוזים מסייעת להורדת האינדקס הגליקמי של הבננה כך שהיא תשפיע באופן מתון יותר על רמת הסוכר בדם

ערך תזונתי ל-100 גרם בננה

88 קלוריות

20 גרם פחמימות

 0 גרם שומן

0 כולסטרול מ”ג

1 נתרן  מ”ג

358 מ”ג אשלגן

בעריכת ליטל סמואל לוי, M.sc דיאטנית קלינית ומנהלת מרקט אקסס בגפן מדיקל.