logo_header

13 טיפים מועילים לחזרה לגזרה לפני הקיץ

לפניכם 31 טיפים שיסייעו לכם בהשגת המטרה:

1. הקשיבו לגופכם – למדו להקשיב לגוף שלכם ולהבין מה הוא מאותת לכם. החיבור לתחושות של הגוף יאפשר לכם לאכול על פי הצרכים האמיתיים שלכם ובכמויות הנכונות לכם. לעיתים התהליך מצריך סיוע מאיש מקצוע.

2. הציבו יעדים מציאותיים - ירידה מתונה במשקל מאפשרת התמדה ועל פי מחקרים, היא הדרך הנכונה לשמור על המשקל גם לאחר שהגענו ליעד. הציבו לעצמכם משימות אפשריות שתוכלו לעמוד בהן ואל תתפתו לדיאטות בזק, לדוגמה: הפחתת חצי ק"ג עד 1 ק"ג לשבוע היא משימה אפשרית.

3. קבלו החלטות שבועיות - בצעו שינוי אחד שקשור לאורח החיים שלכם בכל שבוע, למשל לצעוד 02 צדקות בכל יום או לאכול פרי אחד בכל יום. אם תנסו לבצע יותר מדי שינויים בבת אחת, אתם עלולים למצוא את עצמכם מתוסכלים, ורוב הסיכויים שתזנחו את התוכנית שקבעתם לעצמכם.

4. ספרו עד 01. מחקרים מראים שהדחף ל"התקף זלילה" נמשך רק 01 דקות, ולכן, לפני שאתם נכנעים לדחף, חכו 01 דקות. ניתן לנצל זמן זה לביצוע מטלות שדחיתם, שיחת טלפון או כל פעולה אחרת שתעזור לכם לקטוע את רצף הפעולות המביא אתכם לזלילה. בדרך כלל, לאחר כ-01 דקות הדחף ייעלם כלא היה.

5. ערכו רשימות - כדי לסייע לעצמכם להישאר במסלול, תנו לעצמכם חיזוקים חיוביים. הכינו מסרים קטנים ומעצימים והדביקו על המקרר או על המראה.

6. הציבו יעד של 10% - אנשים שמתמקדים בהשגת ירידה של 10% ממשקל הגוף, הם בעלי הסיכוי הטוב ביותר להצליח. מחקרים מראים כי הפחתה של 10% ממשקל הגוף מספיקה כדי לשפר באופן משמעותי את ערכי בדיקות הדם ואת הבריאות הכללית.

7. חשבו חיובי. מומחים שמו לב לעובדה שהערכה עצמית נמוכה היא אחת הסיבות לכישלון. אמנו את עצמכם להתמקד בתכונות הטובות שלכם ובהישגים במקום בנקודות החולשה. פרגנו לעצמכם בדרכים שונות – הירשמו לחוג שחשקתם בו / קבעו פגישה עם אדם שנעים לכם לשהות בחברתו / קנו לכם דיסק עם שירים שאתם אוהבים / בגדים שמחמיאים לכם / הקפידו על מראה חיצוני שמעודד אתכם (תסרוקת / איפור).

8. אכלו לפי תפריט המתאים לכם ולא לפי תפריט כללי. יש אנשים המעדיפים לאכול מספר רב יותר של ארוחות ביום ויש את אלו שמסתפקים בשלוש ארוחות ביום. כך או כך, כיוון שלכל אדם אורח חיים שונה והעדפות שונות, מומלץ לכל אחד לאכול לפי התבנית שמספקת אותו, משביעה אותו ותורמת לבריאותו.

9. אכלו מגוון - לאכול בריא ומאוזן זה חשוב, עם זאת לא ניתן כל החיים לאכול לחם קל וחסה! אפשרו לעצמכם מדי פעם לגוון את התפריט ולהכניס בו גם מאכלים שאתם אוהבים ואינם נחשבים לדיאטטיים.

01. שתו מים - בפעם הבאה שאתם חשים ברצון לנשנש או לאכול, קודם כל, שתו מים. שתיית מים גורמת לתחושת שובע ולעיתים מפחיתה את הצורך/רצון לאכול.

11. המעיטו בצריכת משקאות קלים מוגזים ומיצי פירות - משקאות אלה הם המקור העיקרי לצריכת קלוריות ריקות (קלוריות ללא ערך תזונתי). אם אתם באמת צמאים, שתו מים או תה ממותק בממתיק טבעי כמו הסטיביה.

21. אל תנשנשו – תאכלו - הימנעו מאכילה כבדרך אגב, בעמידה, מתוך הסיר או על צלחת ליד המחשב. אכלו בצורה מסודרת וללא הסחות דעת. כך תוכלו לבקר את כמות ואיכות המזון שתאכלו.

31. הירגעו. רוב האנשים אוכלים יותר במצבי לחץ. במצבים אלו משוחרר ההורמון קורטיזול, אשר לפי מחקרים גורם לנו לצרוך יותר שומנים. בנוסף, אכילה רגשית גם קיימת במצבי סטרס. אם אתם נמצאים בתקופה לחוצה, נסו ללמוד יוגה, מדיטציה, או תרגילי נשימה פשוטים כדי להפיג את הלחץ.

 

עינת מזור בקר,

דיאטנית קלינית מומחית לסוכרת
במרכז CMD לטיפול בסוכרת

מאמרים נוספים

הכינו גופכם לאביב: כל מה שכדאי שתדעו לקראת שינויי מזג האוויר

הכינו גופכם לאביב: כל מה שכדאי שתדעו לקראת שינויי מזג האוויר

בעונות המעבר ובמיוחד באביב ניתן לראות הרבה אנשים הסובלים מאלרגיות שונות, כמו כן, סימפטומים כמו כאבים נוירופטיים בסוכרתיים יכולים להחמיר בשינויי מזג האוויר. כדי להקל על סימפטומים אלו, מומלץ לחזק ולשמור על הגוף בחורף ולהתאים את צריכת המזון והלבוש שלנו לפי שינויי מזג האוויר המשתנים יום יום באביב.

להמשך קריאה
לקראת חופשת הקיץ - איך לשמור על המשך שיגרה

לקראת חופשת הקיץ - איך לשמור על המשך שיגרה

כאשר מדברים על חופשת הקיץ, אנחנו יוצאים מתוך הנחה שבימי השבוע הרגילים, אתם כבר נמצאים במודעות מלאה לצורך בשיפור איכות החיים שלכם, אתם מזהים את הרגעים הקריטיים בחייכם שדורשים תשומת לב מיוחדת, עובדים על שינוי הרגלים, יש לכם הערכה ברורה של היכולות שלכם, והבנה טובה כיצד הסביבה הקרובה אליכם משפיעה עליכם בשמירה על אורח חיים בריא.

להמשך קריאה
מאכלי הקיץ – עד כמה הם מזיקים לנו באמת?

מאכלי הקיץ – עד כמה הם מזיקים לנו באמת?

הקיץ מגיע וכבכל שנה מקפיאי הסופרים והקיוסקים עמוסים בארטיקים מכל הסוגים, גדלים, צורות וצבעים. הסברה המוטעית היא שארטיקים נאכלים בעיקר על ידי ילדים. בפועל, אנשים בכל הגילאים אוכלים ארטיקים כיוון שהם מרעננים וזמינים בכל מקום בעונה זו. בואו נעשה סדר במדפי הארטיקים ונכיר אותם לעומק...

להמשך קריאה