logo_header

01 טיפים לניהול הסוכרת בחורף

מזג אוויר קר עלול לשבש את אופן הטיפול בסוכרת. מעבר לשינויים בהתנהלות היומיומית שלנו החורף משפיע ישירות על תפקוד מערכות רבות בגוף וגם על רמות הסוכר בדם. להלן מספר טיפים לניהול הסוכרת גם בימים הקרים.

1. התחסנו נגד שפעת

המרכז לבקרת מחלות (CDC) הזהיר כי שפעת היא מחלה מסוכנת במיוחד עבור סוכרתיים. הסוכרת מקשה על הטיפול בשפעת ורמות הסוכר בדם לעיתים קרובות נוטות לצאת מאיזון בגלל המחלה. חשוב למנוע שפעת. הקפידו להתחסן מדי שנה.

2. אל תתפסו לא מוכנים

הכינו מראש "ערכת ימי מחלה" ומלאו אותה בדברים בריאים כמו תה, סירופ נגד שיעול ללא סוכר, כל דבר שיגרום לכם להרגיש טוב יותר ומוכנים לקרב כאשר הסימפטומים יופיעו לראשונה. הוסיפו אספקת סוכרת נחוצה (כולל תרופות, עזרי בדיקה לרמות סוכר, מד קטון, וכל מה שאתם צורכים בשוטף) כדי להזכיר לכם לפקח ולנהל את הסוכרת גם כשאתם חולים, וכמובן הקפידו לשמור על התרופות בטמפרטורה הנכונה.

3. היו פעילים

ספורט מגביר את הרגישות לאינסולין, ישמור על חום הגוף וכמובן יסייע למצב הרוח. אם אתם ממשיכים להתעמל בחוץ גם בטמפרטורות נמוכות, לבשו שכבות. בחרו כבסיס בגד מנדף זיעה, ומעיל מאריג אטום למים וקל במשקל לשכבה החיצונית שתגן עליכם מפני רוח או גשם.

4. הקפידו לאכול בריא

כשקר, גדל הדחף לאכול אוכל מנחם ועשיר. גם ההתכנסות בבית והמפגשים החברתיים לא מקלים עליכם. פינוקים ומפגשים חברתיים יכולים לגרום לכולם - סוכרתיים ולא סוכרתיים – לזנוח את הדיאטה שלהם. באופן כללי, מומלץ לסוכרתיים להימנע מדברי מתיקה ולנסות לאכול יותר דגנים מלאים, פירות וירקות ומוצרי חבל דלי שומן. שתיית אלכוהול – רק במתינות רבה.

5. בדקו את רמות הסוכר בתדירות גבוהה

הטמפרטורות הנמוכות גורמות לנו לשינויים פנימיים והתנהגותיים ולכל אלה יש משמעות כשמדובר בטיפול ומניעת סוכרת. שינויים במזג האוויר עלולים לגרום לשינויים ברמת הסוכר בדם. היו מודעים לכך שקור יכול לגרום לעלייה ברמת ה-HbA1c

לכן יש לבדוק את רמת הסוכר בדם באופן קבוע, ואם רמות הסוכר בדם משתנות (גבוהות או נמוכות מדי) התייעצו עם הצוות המטפל בדבר שינויים במשטר הטיפולי שלכם.

וודאו שהידיים שלכם חמות לפני שאתם בודקים את רמת הסוכר, אחרת תתקשו לקבל טיפת דם גדולה מספיק.

6. שמרו על הרגליים

אנשים עם סוכרת עלולים לסבול מבעיות במחזור הדם, ולכן חשוב במיוחד לשמור על כפות הרגליים. נעלו נעליים נוחות שאינן חדירות למים, גרבו גרבים מחממים, הקפידו על היגיינת כף הרגל, ובדקו את כפות הרגליים מדי יום.

7. שמרו על העור

עור יבש ועיניים יבשות הן בעיות שכיחות במהלך החור גם אצל אנשים בריאים. שתו הרבה מים, השתמשו בקרם לחות לעור, ניתן גם להשתמש במכשיר אדים למניעת יובש.

8. קחו את התרופות בדיוק לפי ההנחיות

נטילת תרופות דורשת תשומת לב – רק לשניות אחדות – ובכל זאת רבים לא מקפידים תמיד לבצע את הנחיות הצוות הרפואי. חוסר הענות, או היענות חלקית קורות גם כאשר יש צורך ליטול תרופה מסוימת לתקופה קצובה, כמו במקרים מסוימים של אנטיביוטיקה בחורף. כשזה קורה, יש להמשיך וליטול את התרופות הקבועות שלכם יחד עם התרופות לטיפול לזמן קצר. כאשר הרופא שלך רושם תרופה חדשה, שאל על תופעות לוואי, אזהרות, וכל מה שצריך לדעת על התרופה.

9. הפחיתו סיכונים

מה אחד הדברים החשובים ביותר שניתן לעשות כדי להישאר בריאים בחורף? שטיפת ידיים לעיתים קרובות. סבנו היטב במשך 20 שניות ואחר כך שטפו במים. מפתיע כמה פעולה פשוטה זו יכולה לסייע במניעת הידבקות.

01. ומשהו לנשמה...

ימים קצרים, לילות ארוכים, ומזג אוויר קר גורם לנו להיות זמן רב יותר בבית, לא ליהנות מאור השמש, לעסוק פחות בפעילות גופנית ומכאן להשפיע על מצב הרוח והרגשות.

אל תסתגרו בבית ותיכנעו לרגשות שליליים. קבעו מפגשים קבועים סביב פעילויות בהן אתם נהנים, היפגשו עם חברים טובים, צאו לסרט, להצגה, או לכל פעילות מהנה אחרת, כדי לשמור על מצב הרוח.

 

נלקח מתוך:

http://www.diabetesforecast.org/2020/01-jan-feb/7-self-care-strategies-for.html

https://www.ddssafety.net/health/diabetes/dealing-diabetes-winter

מאמרים נוספים

מאכלי הקיץ – עד כמה הם מזיקים לנו באמת?

מאכלי הקיץ – עד כמה הם מזיקים לנו באמת?

הקיץ מגיע וכבכל שנה מקפיאי הסופרים והקיוסקים עמוסים בארטיקים מכל הסוגים, גדלים, צורות וצבעים. הסברה המוטעית היא שארטיקים נאכלים בעיקר על ידי ילדים. בפועל, אנשים בכל הגילאים אוכלים ארטיקים כיוון שהם מרעננים וזמינים בכל מקום בעונה זו. בואו נעשה סדר במדפי הארטיקים ונכיר אותם לעומק...

להמשך קריאה
לקראת חופשת הקיץ - איך לשמור על המשך שיגרה

לקראת חופשת הקיץ - איך לשמור על המשך שיגרה

כאשר מדברים על חופשת הקיץ, אנחנו יוצאים מתוך הנחה שבימי השבוע הרגילים, אתם כבר נמצאים במודעות מלאה לצורך בשיפור איכות החיים שלכם, אתם מזהים את הרגעים הקריטיים בחייכם שדורשים תשומת לב מיוחדת, עובדים על שינוי הרגלים, יש לכם הערכה ברורה של היכולות שלכם, והבנה טובה כיצד הסביבה הקרובה אליכם משפיעה עליכם בשמירה על אורח חיים בריא.

להמשך קריאה
הכינו גופכם לאביב: כל מה שכדאי שתדעו לקראת שינויי מזג האוויר

הכינו גופכם לאביב: כל מה שכדאי שתדעו לקראת שינויי מזג האוויר

בעונות המעבר ובמיוחד באביב ניתן לראות הרבה אנשים הסובלים מאלרגיות שונות, כמו כן, סימפטומים כמו כאבים נוירופטיים בסוכרתיים יכולים להחמיר בשינויי מזג האוויר. כדי להקל על סימפטומים אלו, מומלץ לחזק ולשמור על הגוף בחורף ולהתאים את צריכת המזון והלבוש שלנו לפי שינויי מזג האוויר המשתנים יום יום באביב.

להמשך קריאה